[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 11، شماره 1 - ( 12-1391 ) ::
جلد 11 شماره 1 صفحات 40-42 برگشت به فهرست نسخه ها
گانگرن و قطع انگشتان پا در یک کودک به دنبال تزریق عضلانی پنی‌سیلین در ماهیچه‌های باسن (گزارش یک مورد)
دکتر فردین میرزاطلوعی* ، دکتر فیروز محمدی
دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ، fardin_tolouei@yahoo.com
چکیده:   (5300 مشاهده)

پنی‌سیلین یکی از پرمصرف‌ترین داروهای روز دنیا است. این دارو می‌بایستی داخل عضله و یا ورید تزریق گردد. در این گزارش یک کودک سه ساله معرفی می‌شود که تزریق داخل عضلانی دارو منجر به گانگرن و قطع انگشتان پا شده است.

واژه‌های کلیدی: پنیسیلین، گانگرن، قطع عضو
متن کامل [PDF 839 kb]   (2319 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: تخصصي
* نشانی نویسنده مسئول: ارومیه، بیمارستان شهید مطهری، بلوار امامت، کوچه شهید عسکری،
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mirzatolouei F, Mohammadi F. Toe Gangrene after Intramuscular Buttock Injection of Penicillin in a Child (Report of One Case). IJOS. 2013; 11 (1) :40-42
URL: http://ijos.ir/article-1-99-fa.html

میرزاطلوعی فردین، محمدی فیروز. گانگرن و قطع انگشتان پا در یک کودک به دنبال تزریق عضلانی پنی‌سیلین در ماهیچه‌های باسن (گزارش یک مورد). مجله جراحي استخوان و مفاصل ايران. 1391; 11 (1) :40-42

URL: http://ijos.ir/article-1-99-fa.html



دوره 11، شماره 1 - ( 12-1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله جراحی استخوان و مفاصل ایران Iranian Journal of Orthopaedic Surgery
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3858